Categorías
Empreses CAT

Requisits per a donar d’alta el subministrament de llum en l’habitatge

La importància de la llum en la llar és inqüestionable. Els seus serveis dignifiquen l’habitatge i és una evidència determinant a establir.

Els tràmits per a donar-ho d’alta poden suposar un veritable maldecap degut al complet desconeixement per part dels joves, l’experiència dels quals en aquests temes és mínima; i per part de les persones majors suposa un embolic mental per la quantitat de canvis que ha sofert aquesta gestió al llarg dels anys. Per tant, en aquest article mostrarem els requisits, la documentació i el preu a abonar per a contractar el servei en el domicili.
Per a començar a donar d’alta la llum en un immoble s’ha de conèixer el seu estat. És a dir, si es tracta d’un habitatge de nova construcció o si, més aviat, es tracta d’una casa de segona ocupació i ha tingut subministrament elèctric en els últims 3 anys. No és el mateix establir-ho en un model que en un altre.
D’una banda, en el cas d’haver disposat de subministrament elèctric amb anterioritat en un habitatge de segona ocupació, ja sigui per compravenda o lloguer. El primer que l’usuari ha d’esbrinar és si encara segueix donat d’alta el servei de llum. N’hi ha prou amb encendre un interruptor per a resoldre aquest dubte. En el cas que funcioni, seria convenient cridar a l’empresa comercialitzadora per a canviar les dades del consumidor elèctric i la domiciliació de les factures.
En el cas que hi hagi subministrament però es desitgi canviar de tarifa elèctrica perquè aquest no s’ajusta a les necessitats determinades que se li atorgarà en aquest nou escenari, o s’ha donat de baixa el servei de llum una vegada els anteriors inquilins van marxar de la casa, és important tenir en compte que no hagin passat més de tres anys sense que algú hagués establert l’alta. En aquest cas, els passos a seguir són bastant senzills i no requereixen d’una gestió extensa.
No obstant això, és important que abans de donar d’alta en una altra empresa o tarifa de la mateixa de la mateixa companyia, la llum no es trobi connectada a una altra font externa a la casa, ja que es tracta d’una activitat il·lícita que podria costar una multa a l’actual propietari. Així mateix, es recomana revisar les factures anteriors a la nostra arribada per a disposar del Codi Universal del Punt de Subministrament (CUPS). Es tracta d’un número d’entre 20 i 22 dígits que identifica el punt de subministrament del servei.
L’empresa comercialitzadora precisarà el CUPS, juntament amb el Butlletí elèctric i les dades personals de l’usuari per a donar d’alta el servei. Una vegada es revisa tota aquesta documentació, es posen en contacte amb la companyia distribuïdora, que depèn de cada districte, barri o municipi del client, per a instal·lar la llum en l’habitatge. Aquest procés sol trigar uns 4 dies, per la qual cosa és important realitzar-lo amb temps per a no emportar-se sorpreses.
D’altra banda, en el cas de tractar-se d’un habitatge nou, l’usuari ha de posar-se en contacte amb l’empresa comercialitzadora per a avisar que desitja un servei de llum mitjançant una determinada tarifa. És important també determinar la potència elèctrica que es vol contractar, per la qual cosa és millor comptar amb l’experiència d’un tècnic per a determinar el tipus que es precisa en particular en la nostra llar.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *